layersublayer

TIM-PPL

Meten van effectiviteit van (online) merkplaatsing en sponsoring

layersublayer

Uw partner in mediaonderzoek

Onze nieuwe blog is beschikbaar

Read our new blog about watching TV through YouTube

Wat is TIM-PPL™?
Advertenties en merken op televisie worden steeds meer geïntegreerd met uitingen van de zender (programma’s, aftiteling, brand identity) en online video zoals split screens, frame splits en pre-rolls. De TIM-PPL™onderzoeksmethode biedt de adverteerder en/of zender de mogelijkheid real time de aandacht van commercials te meten, die buiten de traditionele reclameblokken worden getoond. Uit eerder onderzoek is gebleken dat deze commercials meer aandacht krijgen dan commercials binnen reclameblokken. En meer aandacht betekent vaak ook een hogere brand awareness.
Met TIM-PPL™wordt ook de effectiviteit van gesponsorde Tv- en radio-programma’s (billboarding en merkplaatsing) gemeten. Eerst wordt op basis van onze TIM-PPL™methode onderzocht of het concept aanslaat, of de balans tussen de creatieve inhoud en gesponsorde inhoud goed is en of het merk goed bij het Tv- of radioprogramma past (sponsor fit). Vervolgens wordt gemeten of de communicatiedoelstelling(en) is/zijn gehaald.

TIM-PPL™ Research
Het onderzoek wordt uitgevoerd onder een access panel (met specifieke doelgroepen van kijkers of luisteraars) beschikbaar voor verschillende markten (naast Nederland ook Engeland, Zweden, Denemarken, Duitsland en België). Het onderzoek kent 3 fasen: een pre-test met TIM-Online™een voormeting en een nameting om de effectiviteit van de sponsoractiviteit te bepalen.
TIM-PPL™wordt gebruikt voor:
• Het optimaliseren van de branded content
• De impact te bepalen van de branded content.

Wie gebruikt TIM-PPL™?
TIM-PPL™ is bruikbaar voor o.a.:
• Adverteerders
• Sponsors en sponsormerken
• Reclamemakers
• Profit en non-profit organisaties
• Tv- en radio-producenten en -zenders.

Interesse?
Wilt u een handout van do’s en dont’s van sponsoring per mail ontvangen of een TIM-PPL™ onderzoek laten uitvoeren? Vul dan het formulier in.

Jouw naam (verplicht)

Jouw e-mail (verplicht)

Onderwerp

Jouw bericht

Comments are closed.

© 2017 Klapper Communicatie