layersublayer

Uw partner in mediaonderzoek

Onze nieuwe blog is beschikbaar

Our new blog scientific insights drivers of engagement
layersublayer

Achtergrond

Klapper Communicatie

Klapper Communicatie Research & Consultancy is opgericht in 1995 en is gespecialiseerd in media- en communicatieonderzoek. Onze klanten zijn o.a. radio- en tv-omroepen, tv-producenten en AV-distributeurs, producenten van online videoplatforms, retailers en adverteerders in binnen- en buitenland.

 

Consultancy

Klapper Communicatie volgt de media- en maatschappelijke trends. Onze media consultants stellen regelmatig trendrapporten samen en zijn u van dienst bij het ontwikkelen van een content (marketing)strategie .  Maar zelf is Klapper Communicatie ook een trendsetter als het gaat om het ontwikkelen van innovatieve onderzoeksmethoden.

 

Marktonderzoek

Klapper Communicatie heeft in de loop der tijd verschillende onderzoeksmethoden ontwikkeld om waardering van programma content en de effectiviteit van branded content en commercials te testen. Als eerste onderzoekbureau lanceerde Klapper Communicatie de Tv&radio ImpactMeter TIM-Studio™ (1996), een real time onderzoeksmethode om tv-programma’s en commercials in een studiosetting te testen. In 2003 werd hiervan –  in samenwerking met ActiveReaction – een online versie gelanceerd: TIM-Online™. De methode werd in 2008 verder ontwikkeld om tevens de effectiviteit van branded content  en product placement te meten (TIM-PPL™). En recent (2015) is de online versie van de software geschikt gemaakt voor verschillende devices zoals tablets en smart phones. De tool – ReelRater™ kan nu op alle devices worden gebruikt en vanaf elke online platform (social media  zoals YouTube, Facebook, Twitter en website) worden ingezet.

 

Comments are closed.

© 2017 Klapper Communicatie